Naam:
tomensimone.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over onze reis

Op 21 november landen we 's avonds op het vliegveld van Panama-City. We hebben een week om te acclimatiseren en onze weg te vinden naar onze taalschool op de eilandengroep Bocas del Toro. Na een verblijf van 5 weken op het grootste eiland Isla Colon, is het plan om Panama te verkennen. We hebben van tevoren geen tickets gekocht of hotels geboekt, dus we zijn vrij om te gaan en staan waar we willen. Hopelijk krijgen we de kans om te zien hoe de grootste zeeschildpadden ter wereld hun eieren leggen. Ook willen we naar de top van de Volcan Baru wandelen. Bij helder weer kun je zowel de Atlantische als de Grote Oceaan zien. In Costa Rica zullen we vrijwilligerswerk gaan doen. Dit kan via dezelfde organisatie geregeld worden als onze taallessen: Spanish at Location. Ook van Costa Rica willen we zo veel mogelijk zien, dus ook hier gaan we rondreizen. Het Corcovado National Parc staat hoog op ons lijstje. Het is moeilijk te bereiken, er vallen meters regen per jaar en het schijnt er ongelofelijk mooi te zijn. Het liefst reizen we ook nog door naar Nicaragua en de Islas del Maiz. Dit ligt ten oosten van Nicaragua en van wat wij hebben gehoord en gelezen, heeft het een bijzondere onderwaterwereld.

Het is duidelijk dat we een hele hoop willen, maar gelukkig hebben we de tijd om een hele hoop te doen. We houden jullie op de hoogte door middel van foto's op deze blog en af en toe een mailtje. Op 12 mei landen we weer op Schiphol.

Bezochte landen

Wij hebben 16 landen (7%) bezocht:

België, Costa Rica, Cuba, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Marokko, Nederland, Nicaragua, Oostenrijk, Panama, Peru, Slovenië, Spanje, Vietnam.