Isla Bastimentos

17 december 2015 - Isla Bastimentos, Panama

Een paar dagen terug zijn we naar Wizard Beach op Isla Bastimentos geweest. Dat is een boottripje van 10 minuutjes vanaf Isla Colon. Isla Colon is het grootste en meest toeristische eiland, en verschilt heel erg met Isla Bastimentos. Daar rijden geen auto's en er is, voor zover wij weten, maar 1 dorpje: Old Town. Daar komt ook onze lerares vandaan die we in de eerste week hadden. Op de foto's is dit dorpje te zien en de 'straat' die je ziet, is de hoofdstraat. Het strand waar we heen wilden, zou ongeveer 20 minuutjes wandelen zijn, nadat de boottaxi ons had afgezet bij Old Town. Het werd een modderige glijpartij op teenslippers van 40 minuten. Het strand was gelukkig de moeite waard, die was heel mooi! Er wordt hier veel gewaarschuwd voor riptides, waarbij de onderstroming je de zee in trekt. Nog nooit in het echt gezien, totdat we bij dit strand kwamen. Op twee punten werd het water richting het strand geduwd, en daar tussenin weer de zee in gezogen, waardoor er een soort letter W werd gevormd van wel 200 meter breed. Het water stroomde zo hard dat je het lopend niet bij kon houden. Bizar om te zien. Gelukkig was het heel voorspelbaar en konden we aan de zijkanten gewoon veilig de zee in.

Isla Bastimentos

Deze foto werd gemaakt op 17 december 2015 in Isla Bastimentos, Panama.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miep:
    18 december 2015
    Apart zo'n dorp.Het gras is mooi groen.Regent het nog veel?